26 november 2010

Min stundande SM-form

Imorgon är det dags för mitt första SM i bänkpress. Veckan som gått har varit lugn med ett lätt bänkpass i måndags följt av tre konditionspass kombinerat med rörelseträning för hela kroppen. Med anledning av mina överansträngda muskelfästen ( mellan biceps och bröstmuskeln) kommer det inte att försökas på något personbästa som var målet. Jag åker för att skaffa mig erfarenhet och för att genomföra ett av mina stora mål år 2010.

För ett år sedan kunde jag inte ens lyfta stången pga av min axelskada och det tog mig nästan 9 månader av målinriktad rehabträning innan jag var uppe på de vikter som jag avslutade med strax innan skadan. Siktet var hela tiden inställt på att klara kvalgränsen på 50 kilo för att kunna gå till SM. Nu är jag äntligen här, dock inte med krya fästen, men istället för att ge upp, sänker vi vikterna rejält för att inte fresta på kroppen. Det kommer så klart en tävlingssäsong år 2011 och det gäller att tänka klart redan nu så inte skadan på fästet förvärras.

Med mig har jag min allra bästa sambo Håkan som är mitt stora stöd och som även kommer agera coach under hela tävlingen. Det känns oerhört tryggt och värdefullt för mig att ha honom vid min sida. Imorgon ska jag njuta av varje sekund, klappa mig själv på axeln så ofta jag kan att jag tog mig så här långt och jag tänker absolut göra mitt bästa under förståndiga förutsättningar. Så nu kör vi! 


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...