27 juni 2012

Min tatuering Livets Träd



På ryggen finns Livets träd, en bild som på ett mycket speciellt sätt dök upp hos mig när jag var sjuk i stressrelaterat utmattningssyndrom under de åren jag gick i terapi. Ni vet, en sån där bild som bara plötsligt finns på näthinnan som skänker trygghet?

Efter 4 års sökande av minnesbilden, hittade jag motivet i en bok hos en kär vän.
"Titta där är ju mitt träd," utbrast jag! 

Magiskt! 

Ett par månader och många smärtsamma timmar
senare, fanns trädet på min rygg. 

8 kommentarer:

Annie sa...

Jag vet att tanken är att jag ska titta på tatueringen. Men det är omöjligt... Herregud vilken underbart snygg rygg du har kvinna!

Fia sa...

Snygg!!

Malin-Charlotta sa...

Ser att texten inte kom med, nu är den dock inlagd! Tack snälla Annie, men jag tycker din är allt några klocktorn vassare ;-)

Malin-Charlotta sa...

Tack Fia!

LinaTriathlet sa...

WOW det är magiskt! Vackert! Så himla snygg rygg du har!

cykelola sa...

jag noterar alltid små detaljer. Tycker det är kul att se den chockade katten på bilden där (ja din fina rygg) syns. Vad tittar katten på? :-)

Malin-Charlotta sa...

Tack Snälla Lina! Jag tycker mycket om min tatuering :)

Malin-Charlotta sa...

Hej o välkommen Ola! Katten fanns där redan innan trädet, roligt du lade märke till den! Svarar vidare i din blogg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...